Dag5

8 maart 2019 - Bacalar, Mexico

Dag 5

s’Ochtends bij het ontbijt op het terras viel het al op dat er iets meer bewolking was dan anders en tot onze verbazing viel er plotseling een pittig tropisch regenbuitje uit de lucht, ook al scheen de zon.

Gelukkig wist de hotelbeheerder dat er nog twee andere geldautomaten in het dorp waren. Eentje bij de Oxxom, een benzinepomp langs de snelweg en nog ergens een andere. Als eerste er naartoe en inderdaad, daar stond er één en nogwel van een andere bank als de vorige. Met enigszins trillende vingertjes drukten we op de juiste knopjes en zowaar, er klonk wat geratel in het inwendige van het apparaat en een prettig stapeltje bankbiljetten werd zichtbaar.

Baccalar ligt mooi gelegen aan een groot meer.  Als het bewolkt is, zoals op de eerste middag dat we hier waren, doet het een beetje denken aan het Oostvoornsemeer volgens Henk, maar de volgende dag zag het er héél anders uit. Het wordt niet voor niets het meer met de 7 tinten blauw genoemd.

Ook “Los Rapidos” mag je niet missen als je toch in de buurt bent. Het is een soort snelstromend beekje.  Wat het meest opvalt is de groenige kleur van het water, niet te verwarren met de krooskleurige sloten in Nederland. Je kunt je lekker mee laten drijven met de stroom.  Nog even een snorkeltje huren en de belevenis is compleet.

Mmm, vreemd  dat zoveel Mexicanen een zwemvest om hebben, zouden ze tijdens de zwemles niet goed opgelet hebben?

Het  volgende plaatsje waar we geboekt hebben is Xpujiel. Willy kwam er te laat achter dat daar geen wifi is, dus het kan even stil blijven

1. Miranda:
    8 maart 2019
    Wat fijn dat er toch nog geldautomaten waren die wel geld gaven! Weer een leuk verhaal! Ik heb wel gelachen om het politie verhaal!