Dag 4

8 maart 2019 - Bacalar, Mexico

Dag 4

We hadden een 3 dagen wel een beetje het gevoel  alles in de buurt wel gezien te hebben.

Baccalar, was de volgende bestemming, een dikke tweehonderd km verderop.

Willy had alweer een mooi appartementje uitgezocht via booking.com

Langs de weg de stond een blauwe politiewagen met daarin agent Juan en z’n maat.Het was warm, de dienst was zwaar en slecht betaald.

Plotseling kregen de ogen van agent Juan een waakzame uitdrukking, want daar kwam een wit huurautootje met 2 toeristen aanrijden.

Eens goed kijken of die zich wel aan de voorgeschreven snelheid houden.

En zowaar, ze reden een paar kilometer te hard.

Agent Juan zette zij wagen snel in beweging om de onverlaten te achtervolgen die zich niet aan de Mexicaanse wetten hielden.

Nadat hij ze ingehaald had zette hij z’n zwaailicht in werking en jawel ze stopten zoals het hoort. Snel zette agent Juan nog even z’n donkere zonnebril op en spoedde zich naar het witte wagentje. Vriendelijk stelde hij zich voor en begon in duidelijk Spaans uit te leggen dat er een snelheidsovertreding was begaan. Of de bestuurder even z’n licence wilde overhandigen.

Dat deed de bestuurder met enige tegenzin.Hierna legde agent Juan uit dat de zaak  mañana (morgen) officieel afgehandeld kon worden.Daar schrok de bestuurder toch wel een beetje van.

Maar gelukkig; zo vervolgde agent Juan z’n verhaal, hadden ze het goed getroffen en was hij de kwaadste niet, dus konden ze het ter plaatse afhandelen voor ciento treinta US dollar.(130 dollar) Dat die toeristen er met dertig dollar vanaf dachten te komen was natuurlijk wel erg dom.

Tevreden stak agent Juan het geld in z’n zak en keerde terug naar z’n maat om de buit te verdelen.

Zo zie je maar; de politie is niet altijd je beste vriend.

Nadat we in het volgende appartement waren aangekomen werd ons gevraagd gelijk de rekening te betalen. Dat was wel even een probleem, want de cash was bijna op na de ontmoeting met de politie. Gelukkig stond was er een pinautomaat een kilometertje verderop.

Er stond ook een mooi Maestro symbooltje op, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Kaart erin:

Tikke tikke

Wachten

“Kan geen verbinding met uw bank maken” kwam er in heldere Spaanse zinnen op de display.

Nou straks dan nog maar eens proberen met de creditkaart.

Paar uur later

Kaart erin:

Tikke tikke

Wachten

En je raad het nooit

“Kan geen verbinding met uw bank maken”

Een Nederlander die toevallig voor ons stond te pinnen had hetzelfde probleem.

Hij had in héél Mexico nog niet kunnen pinnen zo deelde hij ons met enigszins schrille stem mede.

Gelukkig was hij er nog maar twee dagen.....

1. Adrie:
    8 maart 2019
    En nu nog geen Cash geld? Het is toch wat gewoon dieverij die agenten zet de cru’s controle er maar op anders wordt het een hele dure vakantie. Lieve groeten A3
  2. Leanne:
    10 maart 2019
    Altijd een tweede wallet met kleingeld ;)